Nem kéne lemenni innen, itt kéne maradni örökre

Az erdő májusban a legszebb, ami azzal együtt is igaz, hogy mindig a legszebb. Nincs olyan, amikor nem a legszebb. A május mégis egy magaslati pont ebben a folytonos katarzisban. Győrffy Ákos írása.

Az erdő májusban a legszebb, ami azzal együtt is igaz, hogy mindig a legszebb. Nincs olyan, amikor nem a legszebb. A május mégis egy magaslati pont ebben a folytonos katarzisban. Győrffy Ákos írása.
Amikor Szabados György aggodalmának adott hangot a „demokratikus berendezkedést” illetően, még nem láthatta mindazt, amiben ma élünk. Nem láthatta, de sejtette, nagyjából mi fog következni.
A katolikus egyház „tartalomgyártója” nem e világból való. Ez a mi nagy szerencsénk. Ha nem így lenne, tényleg hagyhatnánk a fenébe az egészet. Győrffy Ákos írása.
Néztem ki a konyhaablakon, nem tudtam mit mondani. Sokáig nem tartott a csend, mert hirtelen másról kezdett beszélni, talán a vakondokról, amik kitúrják az eperpalántákat a konyhakertben. Győrffy Ákos írása.
Olyasmi eddig nem fordult elő, hogy a valósággal való kapcsolatban tömeges méretekben álljon be törés. Vagy nem is törés, inkább tömeges elfordulás. Győrffy Ákos írása.
Ideje volna észrevenni, hogy minek is tapsolnak oly sokan mostanában. A kötelező érvényű felismeréseknek, mondanám most finoman és visszafogottan. Győrffy Ákos írása.
Adódik a kérdés: Schiff András vajon mennyire érti azt, amit játszik? Mennyire érti Bachot, mennyire Bartókot, mennyire Beethovent? Győrffy Ákos írása.
Minden ugyanolyan fontos. Valamiért minden nagyon fontos. Ez a mondat járt a fejemben, miután félretettem a könyveit és kimentem a kertbe. Győrffy Ákos írása.
Persze nem az erdőről volt és van szó, hanem magamról. Nem az erdőt érzem majd nyomasztónak, hanem magamat. (Nagyböjti sorozatunk III. része.) Győrffy Ákos írása.
A forrást, amelyből a hellén, a római és a később ezekre épülő kultúrák születtek, ihatatlanná tettük. Győrffy Ákos írása.
A Duna nőnemű, ahogy a tenger, az óceán is nőnemű. A legtágabb értelemben vett természet is nőnemű. Ez az én becsípődésem, rögeszmém, bár korántsem csak az enyém. Győrffy Ákos írása.
Egy százhúsz évig növekedő fát két perc alatt vágunk ki a kiváló láncfűrészeinkkel, hogy keressünk rajta párezer forintot. Aki ehhez a botrányhoz asszisztál, az létrontást követ el. Győrffy Ákos írása.
Kissé erőltetettnek érzem ezt a valaminek a hetét, valaminek a napját. Most jól elrontom itt ezt az egészet, pedig milyen fennkölt sorokat írhatnék erről az egyébként nagyon is komoly valamiről, ami a házasság.
Aki járt már Drezdában, jól tudja, milyen levegőt árasztanak a romhalmazokból rekonstruált óvárosok. Az ember olyasmit lát, ami már nincs ott. Mintha a túlélők gigantikus paravánokat toltak volna a nekropoliszok elé. Győrffy Ákos írása.
Egy öntörvényű, rimbaud-i figura karrierjének első éveit meséli el James Mangold új filmje, amely igazán kellemes meglepetés lett – nem kis részben Timothée Chalamet-nek köszönhetően. Győrffy Ákos írása.
A szellem embere nem mondhat efféle olcsó közhelyeket, nem járhatja át a szavait ez az arroganciával kevert elitista színezet. Győrffy Ákos írása.
Szerintem Kassainak elég sok mindenben van igaza – a lényeges dolgokat illetően általában igaza van. Egy valami lóg ki itt a képből, de az nagyon kilóg. Győrffy Ákos írása.
Fekete István az idill írója volt, és ez még akkor is igaz, ha tudható, hogy életművében bizony felbukkannak olyan események, amelyek az idillel nehezen volnának összeegyeztethetők. Győrffy Ákos írása.
Én mindig elszomorodom, amikor évente egyszer a tudtomra adják, hogy ma van a magyar kultúra napja. Az év többi háromszázhatvannégy napján vajon mi van? Győrffy Ákos írása.
Kérdezhetnéd persze, hogy minek beszélek itt önmagamról, amikor te vagy a levél címzettje. Azért, kedves Péter, mert megszólítva érzem magam. Általad érzem megszólítva magam. Győrffy Ákos írása.